Prowadzisz firmę spedycyjną? Zajmujesz się logistyką albo transportem? Szukasz sposobu na lepszą promocję swojego biznesu w ramach usług spedycyjno-transportowych? Zleć zaprojektowanie strony firmowej! W naszym artykule opisujemy, jak powinna wyglądać profesjonalna strona WWW. Z czego powinna się składać? Odpowiedzi szukaj w poniższym tekście!
Z czego powinna składać się firmowa strona internetowa?
Wizerunek w sieci możesz zbudować dzięki przydatnej treści. Weź pod uwagę to, że strona WWW powinna być przydatna dla użytkowników. Ważne, aby przedstawiała nie tylko wizję Twojej marki, ale też zawierała dane kontaktowe czy usługi w zakresie transportu.
Kolejna kwestia to media społecznościowe – według raportu „Digital 2022 Poland” DataReportal, z social media korzysta aż 27 milionów Polaków. Pomyśl o odnośnikach na stronie WWW do profili społecznościowych – Facebook, Instagram, YouTube czy Twitter z pewnością sprawdzą się w branży transportu.
Strona internetowa powinna być atrakcyjna wizualnie. Web design, a więc wygląd strony internetowej jest niezwykle ważny. Układ treści i zakładki, a także elementy graficzne i rozmieszczenie zdjęć są równie istotne. Layout witryny powinien być dopasowany do marki. Poza tym ważna jest kolorystyka i czcionka. Na wizerunek firmy w sieci wpłynie także responsywność strony internetowej. Wszystko dlatego, że coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do szukania usług czy produktów.
W branży transportu i spedycji sprawdzi się także prowadzenie bloga z treściami poradnikowymi. Wpis na blogu dotyczący usług logistycznych czy spedycyjnych powinien być nie tylko wartościowy dla Google, ale też dla odbiorców. Ważne, aby odpowiadał na najczęstsze pytania i koncentrował się na potrzebach internautów. Powinien się cechować prostotą i językiem korzyści. Dobrze, aby wyczerpywał temat i występował w atrakcyjnej formie. Poza tym powinien być bezbłędny, niepowtarzalny i aktualny. Pozycję w wyszukiwarce na wyższą pomogą zmienić treści zawierające słowa kluczowe.
Aby ułatwić nawigację na Twojej firmowej stronie, zadbaj o następujące elementy:
proste menu – zakładki na przykład „Blog” czy „Usługi”,
funkcje umożliwiające komunikację – formularz kontaktowy lub czat, jak również zakładka „Kontakt”,
nawigacja okruszkowa – pokazuje, gdzie znajduje się internauta i jak może wrócić do innych podstron, które wcześniej odwiedził,
zakładka „FAQ” – obejmuje najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi,
komunikaty CTA – komunikaty wzywające do działania powinny się znaleźć na przyciskach czy w opisach.
Istotne jest także bezpieczeństwo serwisu, a więc certyfikat SSL. Dobrze, aby Twój serwis był responsywny – jak podaje Gemius, aż 75% internautów korzysta z urządzeń mobilnych.
Jakie są zalety firmowej strony WWW?
Budowanie wizerunku firmy zacznij od strony WWW. Dzięki temu zyskasz nowych klientów na lokalnym rynku. Dotrzesz dzięki temu do większej liczby klientów. Umożliwisz im szybkie i proste zapoznanie się z usługami. Będziesz mógł także łatwiej kontaktować się z internautami. Strona internetowa jest dostępna przez całą dobę. Dostaniesz także dodatkowe informacje o użytkownikach strony WWW.
Projekt strony WWW – wnioski
Powyżej przedstawiliśmy najważniejsze elementy, z których powinna składać się profesjonalna strona firmowa. Weź je wszystkie pod uwagę – dzięki temu sprawisz, że będzie przyjazna dla internautów, jak i robotów Google. W ten sposób dotrzesz do klientów i zwiększysz zasięg swoich usług. Najlepiej, abyś zdecydował się na usługi agencji digitalowej. Specjalista stworzy nie tylko witrynę, ale też będzie ją prowadzić i obsługiwać. Taka strona WWW będzie nowoczesna, a także przyjazna dla internautów ją odwiedzających. W dodatku istotna jest regularność utrzymania witryny dzięki hostingowi i domenie. Projekt strony WWW najlepiej jest zlecić specjalistom. Dzięki temu będziesz mieć gwarancję, że przyciągnie uwagę użytkowników sieci zainteresowanych transportem, jak i potencjalnych klientów.