Branża wystroju wnętrz wymaga promocji w Internecie. Dopiero rozkręcasz biznes? Dowiedz się, jakie są korzyści z lokalnego marketingu. W naszym artykule opisujemy, czym właściwie jest lokalne SEO. Co na niego wpływa? Oto 6 zalet budowy wizerunku firmy w sieci dzięki lokalnemu marketingowi. Sprawdź, jak go zbudować. Zdobądź niezbędną wiedzę!
Czym jest lokalny marketing internetowy?
Marketing lokalny to działania mające na celu wypromowanie marki, produktu lub usługi. Jeśli zatem zajmujesz się wystrojem wnętrz, to skorzystaj z zalet Internetu. W ten sposób zwiększysz widoczność firmy na lokalnym rynku. Przełoży się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Lokalne SEO pozwala na dotarcie z ofertą do klientów z danego regionu. Do reklamy można wykorzystać takie kanały jak:
ruch z reklam,
ruch z social media i zewnętrznych serwisów,
ruch organiczny – darmowy z wyszukiwarki.
1. Lokalny marketing, czyli dostęp do zainteresowanych branżą wystroju wnętrz
Lokalny marketing umożliwia dostęp do klientów zainteresowanych wystrojem wnętrz. Zapytania lokalne to prawie połowa wyszukiwań w Google. Nieobecność w wynikach wyszukiwania może sprawić, że potencjalni klienci skorzystają z usług Twojej konkurencji. Szczególnie, jeśli internauci nie mają dostępu do informacji o Twojej działalności w Internecie, mogą stracić zaufanie do Twojej marki.
2. Lokalna promocja dla początkujących w sieci firm z wystrojem wnętrz
Jeśli dopiero zaczynasz działalność w branży wystroju wnętrz, możesz liczyć na więcej zalet lokalnego pozycjonowania. Jakich? Choćby uzyskanie pierwszych dobrych opinii na temat Twojego biznesu czy oferty w sieci. Możesz wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i dobrać do nich odpowiednie działania promocyjne. Wystarczy, że dopasujesz do ich zapytań odpowiednie słowa kluczowe. Dzielą się one na jednowyrazowe lub tak zwane długie ogony na przykład „wystrój wnętrz salonu”.
3. Szybsze zostanie liderem w branży wystroju wnętrz
Zastanawiasz się nad poprawą wizerunku firmy w sieci? Wzmocnij go dzięki marketingowi lokalnemu! Przede wszystkim tego rodzaju promocja jest skuteczna. Następne działania reklamowe pozwolą Ci szybciej i łatwiej dotrzeć do klientów w pobliżu. W ten sposób zyskasz pozycję lidera w branży wystroju wnętrz. Wyróżnij się na tle konkurencji. Zaufanie i zainteresowanie odbiorców otrzymasz dzięki lokalnemu SEO.
4. Opcja targetowania reklam
Lokalne SEO pozwala także na targetowanie reklam. Dzięki temu możesz określić, kto zareaguje na Twój komunikat marketingowy. W tym celu wybierz Google Ads lub Facebook Ads. Przekaz promocyjny możesz również targetować przy pozycjonowaniu. Odpowiednie słowa kluczowe oraz publikacja treści i materiałów powinny być związane z branżą wystroju wnętrz.
Targetowanie lokalne umożliwia dostęp do większej liczby odbiorcóworaz optymalizację efektywności budżetu reklamowego. Obniżasz dzięki temu koszty dotarcia do jednego klienta. Dlaczego tak się dzieje? Bo przekaz adresowany jest do osób, które faktycznie mogą skorzystać z oferty Twojego biznesu.
5. Reklama lokalnego biznesu w Internecie = elastyczność
Elastyczność marketingu lokalnego objawia się:
stosunkowo dobrą ceną – może być darmowy lub kosztować mniej niż reklamy ogólnokrajowe,
różnymi strategiami,
rozmaitymi typami promocji,
doborem działania do możliwości czy charakteru przedsiębiorstwa.
Dzięki temu zapewniasz prezentację oferty.
6. Budowa wizerunku firmy w sieci a lokalny marketing
Na pewno zauważyłeś, że internauci, którzy szukają usług lub produktów, lepiej oceniają firmy widoczne online w wynikach wyszukiwania. Jak można się dowiedzieć z badań Net Marketshare, z wyszukiwarki Google korzysta aż 96% Polaków. W związku z tym niezbędna jest budowa wizerunku w sieci. Do tego służy lokalny marketing. Co zyskujesz w zamian? Rozpoznawalność w danym regionie oraz prezentację w sieci dzięki zindywidualizowanej wizytówce firmy w Google Moja Firma. A dzięki lepszej widoczności w sieci i wyższej pozycji w stosunku do konkurencyjnych firm, możesz zostać autorytetem w branży wystroju wnętrz. W ten sposób zwiększa się atrakcyjność Twojej oferty.