Strona główna
Jaki wpływ na branżę hodowli zwierząt i uprawę roślin ma pozycjonowanie strony WWW?

Jaki wpływ na branżę hodowli zwierząt i uprawę roślin ma pozycjonowanie strony WWW?

02.05.2023

Jaki wpływ na branżę hodowli zwierząt i uprawę roślin ma pozycjonowanie strony WWW?

Dla wielu osób główne narzędzie informacji to Internet. Z wyszukiwarki Google w Polsce korzysta najwięcej internautów. Szukają oni produktów i usług. Zajmujesz się hodowlą zwierząt lub uprawą roślin? Dowiedz się, jaki wpływ na Twoją branżę ma pozycjonowanie stron WWW. Sprawdź, co się na nie składa. Co wpływa na wysokość pozycji firmy w wyszukiwarce? Odpowiadamy!

Wybór domeny a pozycjonowanie WWW

Pierwszym krokiem do właściwego pozycjonowania WWW jest wybór domeny. Zwróć uwagę na takie wskaźniki jak:

  • wiek domeny,

  • ilość linków,

  • jakość linków,

  • kary.

Czynniki te są ze sobą powiązane. Jeśli chodzi o kary, to są to filtry czy bany.

Pozycjonowanie stron a linkowanie i social media

Pozycjonowanie strony polega także na optymalizacji i zastosowaniu nagłówków. Ułatwia to robotom Google odczytanie treści na Twoim serwisie. Nagłówki H1, H2, H3 umożliwiają prostą nawigację i wpływają na lepszy odbiór treści przez użytkowników oraz indeksację przez roboty. Ważne, aby zawierały frazy kluczowe.

Istotna jest poza tym jakość linków. Powinny to być miejsca o autorytecie i dopasowane tematycznie, a więc związane z hodowlą zwierząt i uprawom roślin. Wyżej plasują się domeny z rozszerzeniami .gov czy .edu. Na wizerunek firmy w sieci wpłyną negatywnie linki kierowane do niej ze spamerskich (niewartościowych) stron internetowych.

Media społecznościowe wpływają na pozycję Twojej strony WWW. Dlatego must-have to profil firmy na Facebook’u czy Twitterze. Linkuj na bieżąco usługi, produkty czy posty w zakresie uprawy roślin i hodowli zwierząt.

Pozycjonowanie – meta dane i responsywność

Pozycjonowanie stron SEO nie byłoby pełne bez poprawnych meta danych. Wpływają one na to, czy internauta podejmie decyzję na temat skorzystania z Twojej witryny. Meta tytuł i meta opis są widoczne w wynikach wyszukiwania. Powinny wobec tego opisywać zawartość strony WWW. Muszą się składać ze słów kluczowych oraz zachęcających CTA – wezwań do działania.

Jak podaje Gemius w raporcie „E-Commerce w Polsce”, do robienia zakupów online czy szukania usług aż 75% użytkowników stosuje smartfony. Pozostałe urządzenia mobilne wykorzystywane przez internautów to laptopy, tablety czy czytniki e-book. Dostosowanie do nich serwisu jest szczególnie ważne, gdyż roboty Google poddają goocenie , bazując na jego mobilnej wersji. W związku z tym zadbaj o responsywność swojej witryny. Zdecyduj się na technologię RWD. Dzięki niej Twoja strona WWW dostosuje się do różnych szerokości ekranów, a więc i do urządzeń mobilnych.

Co wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania? Podsumowanie

Działasz w zakresie hodowli zwierząt i uprawy roślin? Firmowa strona internetowa to konieczność. Nie można przy tym zapomnieć o pozycjonowaniu stron internetowych. Pojęcie to obejmuje czynności umożliwiające otrzymanie wyższych pozycji w organicznych, a więc bezpłatnych wynikach wyszukiwania na dane frazy kluczowe. Składa się to na długi proces. Rezultaty mają jednak trwały charakter. Dzięki nim Twoja strona WWW może być lepiej widoczna w Internecie.

Wysokie usytuowanie w Google ze swoim biznesem jest ważna dlatego, że z wyszukiwarki Google w Polsce korzysta aż 96% internautów – jak podaje Net Marketshare. Warto wiedzieć, że roboty wyszukiwarki zajmują się oceną wartości serwisów. W ten sposób podejmują decyzję, która strona internetowa powinna się znaleźć wysoko w rankingu. Roboty Google zajmują się analizą, sortowaniem i oceną witryn na podstawie ustalonych algorytmów. Niestety wytyczne wyszukiwarki co jakiś czas się zmieniają, a ich celem jest wskazywanie jak najlepiej dopasowanych treści użytkownikom.